Jelenlegi hely

Szem javító látás

Valakinek segíthet, valakinek nem.

Szemtorna gyakorlatok

Bevezető Lassan 25 éve ~10 év CRT bámulom a monitorokat és a látásom az utóbbi 2 évben jelentősen kezdett megromlani. Egyrészt a stressz miatt nyak beáll, ami azonnal rontja a látást! Lazulásával azonnal visszaállhat az éleslátásmásrészt a rövid fókuszálási táv miatt. Szemüveget viszont nem akarok hordani! Még kb. De hol is kezdjük? Egyedül a szemtornáról hallottam, aminek elég kétséges az eredménye, mivel nagyban függ attól, hogy milyen honlapon milyen gyakorlatokat találunk, illetve elég kitartóak vagyunk-e ahhoz, hogy hónapokon-éveken át csináljuk.

Éveken át?!?

Látás javítása, tippek, és praktikák

Na olyan megoldás a szemüveg vagy lézeres szemműtét. Sajnos a természetes módszerek nem hatnak ilyen gyorsan vagy eddig még nem találtam ilyet. Távolra nem látok jól, úgyhogy nekem tökéletes is Annyit derítettem ki, hogy a homályos látás - akár közelre, akár távolra - mindig összefüggésben van 2 dologgal: a szemmozgató izmokkal és az aggyal.

A szemtorna a szemmozgató izmoknak segít, de az agyon nem fog, mert ha a fejembe vettem, hogy rossz ez a módszer, vagy úgyse fog segíteni, akkor elbuktam az egészet. Tehát az agy így számít és ez kb. Képes vagyok rá!

Szem- és látásvédő vitaminok

Konkrét gyakorlatok, amiket lehet csinálni: 1. Sokat kell pihentetni a szemeket! Ha érezzük, hogy túlfeszül, akkor csukjuk be másodpercre! Szemmozgató izmok lazulnak a hideg víz hatására, a keringés meg javul! Azaz amennyiszer csak lehet mondjuk minden reggel 1 szuperman látvány is számítmossuk át az arcunkat hideg vízzel, de csukott szemmel.

Látásjavítás alapfokon

Sokat kell pislogni! Képernyőt bámulva fel se tűnik, hogy milyen keveset pislogunk. Ráadásul minden pislogás után újrafókuszálhat a szem! Utolsó szemvizsgálatomon megállapításra került, hogy jól látok; nem kell szemüveg. Először full-homály volt a tábla, de ahogy elkezdtem szem javító látás pislogni, szépen beélesedett minden.

Mint minden izomnak, így a szem izmainak is szükségük van tornáztatásra. A hétköznapi élet mókuskerekében sajnos tudomást sem veszünk ezekről az izmokról, pedig óriási munkát végeznek. A külvilág információinak legnagyobb részét a látás során dolgozzuk fel. A több órás tévézés, számítógép bámulás egy pontra kényszeríti a tekintetetmerevítve az izmokat, a mesterséges fény szintén nem tesz jót. A fejfájás is sok esetben a szemek fáradtságának köszönhető.

Ilyen is van és ez már csak javulni fog Fókuszálási és szemmozgási gyakorlatok: Fontos, hogy a túlerőltetést kerülni kell, tehát csak addig csináljuk a gyakorlatokat, amíg "jól esik". Tehát ha már fáj, akkor állj meg!

Lutein fontossága A lutein nevű pigment a retina egyik rétegében fordul elő nagy koncentrációban, ahol a pigmenttel teli sejtek elősegítik a védelmet a túlzott fény ellen. A megalapozott tudományos kutatások kimutatták, hogy a lutein táplálékkiegészítőként való bevitele elősegíti ezt a folyamatot, természetes módon javítva a látást. A lutein természetes módon előfordul a gyümölcsökben és zöldségekben, mint például a spenótban, a kelkáposztában és a mángoldban.

Ezen felül minél többször csináljuk egy nap, annál hamarabb lesz javulás. Fókuszáljunk közelre és távolra is sokat!

Látásjavító szemjóga – fáradt, túlerőltetett szemekre

Sok gyakorlat konkrét példákkal él, hogy pl: 50 centire kell fókuszálni, majd egy nagyon távoli pontra. Igazából az értelme az, hogy ne mindig ugyanarra a távolságra fókuszáljunk, tehát a távokat tetszőlegesen lehet és szerintem kell is váltogatni.

Pl: a szobában vegyük sorba a tárgyakat az ablak környékén, és egyszer a szobában fókuszáljunk valamire, egyszer meg az ablakon kívül.

szem javító látás

Ezt szabad téren egy picit könnyebben lehet kivitelezni. Például a kezemben lévő falevélre fókuszálok, aztán egy közeli fára, aztán egy távolabbira, aztán mondjuk egy felhőre és így tovább. Mozgassuk meg a szemet!

szem javító látás

Érdemes szimmetrikusan végezni mindkét gyakorlatot, hogy egyformán jó legyen mindkét szem. Amit nem találtam, hogy mozgatás közben továbbra is fókuszálni kell? Szerintem akkor éri el a legjobb hatást, ha igenis fókuszálunk közben.

Lézeres szemműtét - hogyan zajlik, mit kell tudni?

Variáljuk a sokat nézett képernyő távolságát! Ha állandóan mindig egy távolságot nézünk, az nagyban rontja a szemet.

szem javító látás

Nem tudom, de nálam tényleg így van. Például a munkahelyi monitort hátrébb toltam az otthonihoz képest, illetve azok távolságát is variálom centivel pár hónaponként.

Sokan igyekszünk megfelelően táplálkozni, hogy fogyjunk és formába lendüljünk, ám a látásunk is ugyanolyan fontos. Napi egy répa, és az optometristának nincs dolga? Válasszuk szét a tényeket és a fikciót, és lássuk, mi a helyzet valójában a látásjavító vitaminokkal. Répa és a tápanyagok a szemnek Valószínűleg már hallotta, hogy a répa javítja a látásunkat.

Talán jobb eredményt érnék el, ha hetente változtatnám. A telefont is valamikor közelebbről nézem, valamikor távolabbról; erre tudatosan szoktam figyelni.

szem javító látás

Ha fáradt a szemünk, akkor nézzünk távolra! Minél közelebb fókuszálunk, annál jobban megfeszülnek a szemmozgató izmok. Persze önmagában ez is csak félmegoldás, mert legjobb ilyenkor becsukni.

Egyszerű lépések a látás javításáért

Egy bizonyos pont fölött nálam csak az alvás segít. Szem javító látás jóga gyakorlat azt mondja, hogy a vállakat le kell engedni és lefelé nézni, majd felhúzni a vállakat a fülhöz és felfelé nézni. Nálam ez nagyon korlátozottan hoz csak eredményt, pedig ki is roppannak a vállaim 9.

Egészséges életmód! Szem javító látás a hulladék kaják és sportmentes életvitel rontják a szervezet egészét, úgy nyilván a szemre is kihatással vannak. A WHO szerint év között heti legalább percet kéne aktívan mozogni. Ezen kívül kis zöldség meg gyümölcs se árt.